Thursday, November 6, 2014

Anak Gembira Ibu Pulih dari Kanser Usus Tahap 4 (dengan Izin Allah) selepas Amalkan 2 Botol Vivix

Anak mana yang tidak risau, anak mana yang tidak gundah gulana bila ibu atau bapa mereka disahkan penghidap kanser usus tahap 4. Kerisauan dan kesedihan untuk menerima hakikat orang yang disayangi bakal pergi meninggalkan kita merupakan fitrah biasa sebagai manusia. 

Apatah lagi andai orang itu adalah orang yang kita sayang seperti ibubapa, suami, adik-beradik, rakan baik atau anak kita sendiri. Ya betul.. Ajal maut di tangan Tuhan. Tiada seorang manusia dan tiada satu kuasa apa jua sekalipun yang mampu menghalang kuasa dan ketetapan Allah swt tentang ajal dan maut ini.

Takut kehilangan orang tersayang, perasaan sedih untuk menghadapi saat kehilangan orang yang kita sayang kebiasaannya membuatkan kita sanggup melakukan apa saja atau mencuba pelbagai ubat-ubatan dan ikhtiar kerana segala kesembuhan adalah di bawah kekuasaan Allah swt. Kita sebagai manusia hanya mampu berusaha dengan apa jua cara sekalipun selagi tidak bercanggah dengan syariat Islam.

Kanser usus merupakan kanser ketiga yang menjadi punca kematian di kalangan wanita Malaysia kebanyakannya selepas kanser payudara pembunuh no 1 wanita dan kanser serviks pembunuh no, 2 wanita

Sebagaimana kanser serviks yang boleh dikesan daripada peringkat awal melalui ujian Pap Smear (klik di sini) yang dijalankan, kanser usus juga boleh dikesan dan dirawat dari peringkat awal sekiranya pesakit terus mendapatkan rawatan awal daripada doktor selepas menyedari tanda-tanda awal sakit usus. 

Walaupun punca dan penyebab kepada kanser usus ini masih tidak diketahui, namun beberapa faktor juga boleh menjadi penyumbang kepada terjadinya kanser usus, antaranya: 

1) Usia melebihi 40 tahun kerana 90 peratus pesakit adalah berusia 40 tahun ke atas

2) Memiliki sejarah kanser. Wanita yang pernah menghidap kanser rahim, payudara dan sebagainya memiliki risiko untuk menghidap kanser usus juga. 

3) Pemakanan yang tinggi lemak dan rendah kandungan serat

4) Merokok juga mampu meningkatkan risiko kepada kanser rahim

5) Gaya hidup yang tidak sihat dan berat badan yang berlebihan mampu meningkatkan risiko kepada kanser usus ini. 

Antara gejala awal yang boleh anda kesan samada anda mempunyai tanda-tanda kepada kanser usus adalah seperti berikut:
  • Abdomen tidak selesa, termasuk kerap kembung, sebu dan kejang.
  • Turun berat badan tanpa sebab
  • Kerap penat atau lesu 
  • Perubahan habibtat pembuangan najis
  • Cirit-birit, sembelit atau perasaan usus tidak dapat dikosongkan sepenuhnya
  • Najis berwarna merah atau terlalu gelap dalam najis
  • Najis kelihatan bersaiz kecil atau leper dari biasa 

Namun, seandainya anda telah disahkan penghidap kanser usus tahap 4, mungkin tidak banyak rawatan yang boleh dilakukan melainkan samada:
  • Melakukan pembedahan dan membuang sebahagian kolon dan rektum yang sihat. Kadangkala sebahagian pesakit perlu menjalankan kolostomi (usus dibawa keluar untuk pengeluaran najis) samada secara kekal atau sementara. 
  • Terapi radiasi iaitu menggunakan radiasi tinggi untuk membunuh sel kanser. Mungkin ia digunakan sebelum pembedahan untuk mengecilkan sel kanser tersebut untuk memudahkan pembedahan atau selepas pembedahan untuk mematikan sisa kanser daripada pembedahan.
  • Terapi kimo iaitu menggunakan ubat untuk membunuh sel kanser selepas pembedahan dijalankan.
Semua kaedah rawatan ini meninggalkan kesan tertentu kepada pesakit antaranya keguguran rambut akibat kimoterapi, keletihan dan kelesuan melampau, loya, muntah, cirit-birit, sembelit, hilang selera makan, masalah kulit dan lain-lain lagi bergantung kepada individu. 

Malah, yang lebih merisaukan adalah sel kanser ini tetap berisiko untuk merebak ke bahagian sel lain yang masih elok lalu memberikan kesan berpanjangan terhadap pesakit sehingga menyebabkan KEMATIAN akhirnya!

Lihat testimoni berikut:


rawatan alternatif rawat kanser usus stage 4

Meremang juga bulu roma saya. Seorang anak yang sangat gembira ibu mertuanya pulih daripada KANSER USUS STAGE 4

Apa yang anda ingin tahu tentang Vivix? (Klik di sini)

Mungkin dalam bidang perubatan tidak boleh menerima rawatan sebegini. Namun, apalah salahnya seandainya kita mencuba dan berusaha apa jua rawatan yang boleh membantu menyembuhkan penyakit orang yang kita sayang atau penyakit yang ada pada diri kita sendiri.

Tidak salah bukan? Kerana Allah sukakan hambaNya yang berusaha dan berdoa, kemudian baru bertawakal setelah berusaha. Jangan menidakkan rawatan doktor. Supplement sebagai ALTERNATIF  IKHTIAR kita sebagai manusia. 

Anda ingin mengetahui produk VIVIX yang dimaksudkan? 



Mungkin ini yang anda cari selama ini? Anda ingin membuat pembelian Vivix? 
Anda boleh menghubungi kami, 

====================
Nor Hafizah Shahtir
SMS/Wassap: 019-3405054
====================






37 comments:

  1. Vivix biarpun harganya mahal tapi kesannya..memang terbukti.terbaik sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul.. Walaupun harganya sedikit mahal bagi sebahagian orang, tapi kesan dia terbukti (dengan izin Allah). Cuma kita perlu berusaha je kan, mencuba segala rawatan yang mungkin boleh membantu masalah penyakit kita..

      Delete
  2. Vivix memnag terbaik untuk atasi segala macam penyakit, vivix boleh membantu anda memulihkan kesihatan anda. Jangan lewatkan sesudu teh Vivix hari ini.

    Dilema Senggugut Bakal Pengantin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, siapa tahu langkah bijak sekarang untuk memulakan sesudu teh Vivix mampu mengubah takdir dan ketentuan Allah.. Siapa tahu bukan? Belum cuba, belum tahu..Selebihnya serahkan pada Allah..^_^

      Delete
  3. Alhamdulillah segalanya dengan izin Allah...vivix penawar segala penyakit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, Allah bukakan jalan penawar bagi mereka yang berusaha dan berikhtiar..^_^

      Delete
  4. syukur, masih ada jalan utk cari penyelesaian..yelah kesakitan tu datang dari Allah, tapi kita berhak berusaha untuk ubatinya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..Cuma kadang kala ralat bile ada sesetengah orang mempertikaikan kesembuhan kanser dengan supplement.. Yang penting, hak kesembuhan tu dtg dari Allah kan..Tak kisah la ubat hospital atau lain-lain ikhtiar..^_^

      Delete
  5. Alhamdulillah.mdgn izin Allah..vivix dapat membantu merawat penyakit kronik atau kanser

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah syukur..Nikmat yang tidak dapat dibayar dengan jutaan wang ringgit bile melihat insan yang kita sayang terus sihat dengan izin Allah..^_^

      Delete
  6. Replies
    1. Syukur..Bile Allah kata nak bagi, dia memang akan bagi.. Yang penting kene ikhtiar je..Kalau tak ikhtiar, jumpe doktor pun tak mau, ubat hospital pun tak mau makan, ikhtiar rawatan lain pun tak mau, memang susah la kan Allah nak datangkan kesembuhan..^_^

      Delete
  7. Semuanya dengan izin Allah. Yang penting kita berikhtiar kan...


    Jom beli produk shaklee anda di sini >>> Cawangan Shaklee Seluruh Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup sungguh.. Yang penting kite berikhtiar dengan apa jua cara sekalipun.. Tak kisah la dengan Shaklee ke.. makanan sunnah ke apa ke kan..^_^

      Delete
  8. Alhamdulillah...yang penting kita jgn berputus asa..Allah Maha Mendengar
    jom baca:Rawat Jantung Secara Sihat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..Jangan sampai berputus asa untuk mengubati apa jua penyakit. Sebab sakit itu datang dari Allah, kesembuhan juga datang dari Allah..Tapi, kite kene lah juga berikhtiar kan..Tak boleh goyang kaki tunggu sihat turun dari langit kan..Btl tak..^_^

      Delete
  9. Alhamdulillah..berkat usaha dan ikhtiar, Allah mengizinkan.. untuk kesihatan lakukan yg terbaik..

    siapa yg memerlukan vivix shaklee ? klikk>>> http://cahayaummurizqi.blogspot.com/search/label/Siapa%20yang%20memerlukan%20VIVIX%20Sh

    ReplyDelete
  10. Biar mahal sebab nak kekalkan kesihatan berbanding mahal nak bayar untuk kos rawatan. Melabur untuk kesihatan memang baik

    Tak cukup tidur sebab makan

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah... berusaha dengan vivix, Allah bagi kesembuhan.

    Jom Baca: Bahaya kalau HB rendah

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah...bertuah pada yang telah sihat dengan pengambilan vivix secara konsisten...Arwah ayah saya tak sempat nak cuba vivix sebab masa tu saya belum kenal lagi dengan Shaklee ni..apa2 pun semua itu adalah takdir Allah, Dia la yang menentukan segalanya

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah..ikhtiar tu penting..yg menyembuhkan kuasa Allah s.w.t.kita takkan pernah tau mana satu penawarnya kalau tak usaha kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Muz.. Yang penting kene usaha ikhtiar apa cara pun.. Duit dh jadi no. 2 dh bile sakit kanser ni..

      Delete
  14. Replies
    1. Blh whatsapp sy direct sis utk order.. 019-3405054 (Fiza)

      Delete
  15. Whatsapp no 0143550798 saya nak sebotol

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah....vivix memang sangat2 bagus..berbaloi dengan harganya.ape2 pun dengan izin Allah jua kan

    ReplyDelete
  17. Doakan customer saya juga dapat sembuh sepenuhnya..kanser usus stage 4 juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik siti,bagaimana tahap kesihatan customer cik siti sekarang dengan pengambilan vivix?

      Delete
  18. Cik siti,bagaimana dengan customer cik siti sekarang?

    ReplyDelete
  19. Adakah anda dalam apa-apa jenis masalah kewangan? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk
    penyatuan hutang, pembinaan, pinjaman hartanah, membiayai semula, peribadi,
    maksud perniagaan atau wang kecemasan? Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau
    wanita yang merancang untuk mengembangkan perniagaan masing-masing, kami menawarkan pinjaman semua jenis pada hanya 2%. jika berminat hubungi kami hari ini melalui fredrickpetersonloan@gmail.com dengan maklumat di bawah.

    NAMA PENUH:
    NEGARA:
    JUMLAH PINJAMAN DIPERLUKAN:
    PINJAMAN TEMPOH:
    PENDAPATAN BULANAN:
    NOMBOR TELEFON:
    Terima kasih,

    Mr Fredrick

    ReplyDelete
  20. Saya perlukan Vivix skrg... Emak sy stage 4 kanser Usus.... Doktor suruh Cari rawatan alternative laen... Sbb doktor xde cara lg nk buat.... Xleh nk wat kimo lg sbb body mak sy da lemah. Lau truskan kimo takut akan bahayakan nyata... Harap2 Vivix dpt membantu.... Sy xnk kehilangn Emak sy di usia sy masih muda..... Ajal maut di tangn Allah... N sy abg anak sulung dpt rasa yg mak sy bole hidup lg lama.... Plis doakan Mak sy wahai saudara2 seislamku....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameenn.. Moga Allah berikan kesembuhan kepada ibu adik.. Boleh whatsapp akk direct utk order Vivix 019-3405054..

      Delete
  21. As salam...mcm mna blh dptkn vivix ni & nk tanya brape hrganya..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm. Boleh hubungi sy direct, whatsapp 019-3405054 (Pn. Hafizah)

      Delete